Článek 1

Právo na uplatnění reklamace

Vyskytne-li se u zakoupeného zboží vada, spotřebitel má právo vadu reklamovat pro rozpor se spotřebitelskou kupní smlouvou. Pro správné posouzení reklamace je nutné, aby reklamované zboží bylo kompletní v souladu s hygienickými předpisy a všeobecnými hygienickými zásadami. Spotřebitel je povinen při používání zboží dodržovat kromě všeobecně známých pravidel i podmínky stanovené pro používání zboží. V případě, že je zboží zaplombováno při reklamaci nesmí být plomby porušeny.

Článek 2

Místo uplatnění reklamace

Spotřebitel uplatňuje reklamaci v reklamačním oddělení místa provozu prodávajícího s ohledem na prodávaný sortiment osobně, resp. odesláním zboží na adresu prodávajícího. Je-li v záručním listě uveden podnik určený k provedení opravy, který je v místě provozu prodávajícího nebo v místě pro spotřebitele bližším a spotřebitel nehodlá od spotřebitelské kupní smlouvy odstoupit s požadováním vrácení kupní ceny, uplatní právo na opravu u podniku určeného k provedení opravy. Tím uplatnil právo záruky. K uplatnění práv z odpovědnosti za vady (reklamaci) postačuje doklad o zakoupení (pokladní blok) spolu s kopií faktury. Předložení dokladu o zakoupení pro účely reklamace postačuje iv případě, že byl vydán záruční list, ale zákazník jej ztratil. V takovém případě musí být reklamace přijata, přičemž se na zboží poskytne standardní 24-měsíční záruka i přesto, pokud byla ve ztraceném záručním listě vyznačena delší záruční doba.

Článek 3

Odpovědnost prodávajícího

Při prodeji zboží prodávající odpovídá za to, že zboží je v souladu se spotřebitelskou kupní smlouvou, tzn. že prodávaná věc má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované nebo na základě jimi provedené reklamy očekávané. Jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům, právním předpisům, je v určeném odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající při použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá.

Má-li zboží při převzetí spotřebitelem vady, je v rozporu se spotřebitelskou kupní smlouvou. Prodávající odpovídá spotřebiteli za vady, které se projevují jako rozpor se spotřebitelskou kupní smlouvou po převzetí zboží v záruční době. Prodávající neodpovídá za rozpor se spotřebitelskou kupní smlouvou, pokud:

  • spotřebitel vadu zboží způsobil sám,
  • spotřebitel před převzetím zboží o vadě věděl,
  • reklamace spotřebitele odporuje povaze zboží uplynutím doby jeho trvanlivosti,
  • se prokáže, že jde o rozpor se spotřebitelskou kupní smlouvou.

Prodávající neodpovídá za vady:

  • pro které byla poskytnuta sleva z ceny zboží,
  • které vznikly v důsledku opotřebování zboží, jeho nesprávným či nadměrným používáním nebo po uplynutí doby jeho životnosti,
  • způsobené zásahem neoprávněné osoby na zboží nebo jeho součást.

O přijaté reklamaci se musí zákazníkovi vystavit doklad s uvedením data, kdy se reklamace uplatnila, jaké zboží je reklamováno, kdy a kde bylo reklamované zboží zakoupeno a ceny za jakou bylo zboží zakoupeno. Pokud spotřebitel reklamuje vady zboží, zaměstnanec reklamačního oddělení je povinen reklamaci řádně prověřit a rozhodnout o jejím vyřízení ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů. Do třídenní lhůty k rozhodnutí o reklamaci se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Vyřízení reklamace nesmí trvat déle než 30 dní ode dne uplatnění reklamace.

Článek 4

Lhůty pro uplatnění reklamací

Prodávající odpovídá za vady nepotravinářského zboží po dobu 24 měsíců od převzetí věci spotřebitelem pokud na zboží, jeho obalu, návodu nebo záručním listě není uvedena delší doba. V záručním listu prodávající určí podmínky a rozsah této delší záruky. Pokud výrobce (dodavatel/prodávající) poskytuje na své výrobky delší záruční dobu než 24 měsíců, prodávající nesmí tuto dobu zkrátit i když se to týká jen některé součástky věci.

Jde-li o použitou věc, kupující se s prodávajícím může dohodnout i na kratší záruční době, ne však kratší než 12 měsíců. Prodávající nebude vydávat záruční listy, pokud o to nepožádá spotřebitel. Na žádost spotřebitele je prodávající povinen vydat záruční list. Umožňuje-li to povaha věci, postačí místo záručního listu vydat spotřebiteli doklad o koupi zboží. Prodávající bude vydávat záruční listy v případě delších záručních dob než 24 měsíců poskytovaných na vlastní výrobky au prodávaného zboží, kde záruční list k výrobku přibalil dodavatel.

Záruční list obsahuje obchodní jméno a sídlo prodávajícího, obsah záruky, rozsah a podmínky záruky, délku záruční doby, údaje potřebné k uplatnění reklamace. Pokud záruční list neobsahuje všechny náležitosti, nezpůsobuje to neplatnost záruky. Obsah, rozsah a podmínky záruky znamená:

  • na které vlastnosti zboží se poskytuje delší záruční doba (mohou to být jen některé vybrané vlastnosti, nemusí to být nutně výrobek jako celek),
  • jaké plnění poskytne prodávající (pokud se vada v poskytnuté záruční době vyskytne, může se dohodnout např. vždy na vrácení zaplacené kupní ceny nebo na výměně za bezvadné zboží),
  • jaké doklady musí kupující při uplatnění práv z takto poskytnuté záruky předložit, příp. jaké jiné podmínky musí splnit, například. při prodloužené záruce vrácení s původním obalem atd., aby se mohl domáhat svých práv při poskytnuté záruce.

Je-li reklamace vyřízena opravou, prodlužuje se záruční doba o dobu od uplatnění reklamace do dne, kdy si je spotřebitel povinen po skončení opravy zboží převzít a to iv případě, že tak kupující neučinil. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o tom, kdy uplatnil toto právo, jakož io provedení opravy ao době jejího trvání. Pokud je reklamace vybavena výměnou vadného zboží za zboží bez vad, běží pro nové zboží nová záruční doba znovu ode dne převzetí nové věci nebo ode dne, kdy byl zákazník povinen si věc po vyřízení reklamace vyzvednout.

Není-li reklamace vadného zboží, za kterou prodávající odpovídá uplatněná v záruční době, právo z odpovědnosti za vadu zaniká. V případě, že si spotřebitel nevyzvedl věc po vyřízení reklamace (maximálně do 30 dnů od přijetí reklamace), ačkoli mu bylo vyřízení reklamace řádně oznámeno doporučeným dopisem s výzvou k vyzvednutí věci, prodávající postupuje následovně:

  • po uplynutí lhůty pro vyzvednutí reklamace, která se spotřebiteli určila v předešlé výzvě nebo po uplynutí přiměřené lhůty zašle prodejce spotřebiteli druhou výzvu ve formě doporučené zásilky s doručenkou, aby si věc na příslušném provozu vyzvedl a určí se mu k tomu přiměřená lhůta (např. 1 měsíc od doručení),
  • v případě, že si zákazník ani po uplynutí této lhůty (lhůta se počítá od data doručení vyznačeného na doručence nebo uložení na poště, pokud se zásilka vrátí) věc nevyzvedne, může cca po půl roce (nebo i dříve podle odhadu a skladovacích možností příslušného provozu) , o čemž rozhodne vedoucí provozu) věc prodat,
  • v případě, že se věc prodá (pokud jde o použitou věc po opravě, je nutno prodávat ji se slevou a lze k ní vyznačit kratší záruční dobu, minimálně však 12 měsíců) je nutno vést evidenci, za jakou cenu a kdy se věc prodala,
  • v případě, že by se po lhůtě k vyzvednutí objevil zákazník, který by žádal vydání své věci je nutné mu říci a prokázat, že byl 2x vyzván k vyzvednutí věci a z důvodu, že se k ní nepřihlásil byla tato věc prodána, protože prodávající nemůže nevyzvednuté věci dlouhodobě skladovat; vedoucí provozu může nabídnout spotřebiteli, že se mu vyplatí část částky, za kterou byla věc prodána,
  • poplatky za skladování se vybírat nebudou.

Článek 5

Práva spotřebitele

Při vadách zboží, které spotřebitel uplatní v průběhu záruční doby má právo při odstranitelných vadách, aby byla vada bezplatně, řádně a včas odstraněna. Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Namísto odstranění vady může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu této součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady. Prodávající může vždy namísto odstranění vady vyměnit chybnou věc za bezvadnou. Nepřiměřenost nákladů posoudí vedoucí obchodního provozu v souladu s instrukcemi obdrženými z úseku obchodu a marketingu. Rovněž posoudí možnost výměny chybné věci za bezvadnou.

Při výměně věci není důležité, zda tato věc již byla používána. Při chybách, které nelze odstranit a které brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez chyb má spotřebitel právo:

  • na výměnu věci (prodávající je povinen věc vyměnit) nebo
  • právo od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení kupní ceny (prodávající je povinen vrátit spotřebiteli zaplacenou kupní cenu).

Právo na výběr možnosti má spotřebitel. Pokud je vada odstranitelná, avšak pro opětovné vyskytnutí se vady po opravě (alespoň dvě předchozí opravy stejné) nebo pro větší počet vad (v době uplatnění reklamace má zboží současně alespoň tři různé odstranitelné vady) nemůže spotřebitel zboží řádně užívat, má právo na výměnu věci nebo právo od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení kupní ceny.

Stejná práva jako u vad, které nelze odstranit má spotřebitel i v případě, že oprava vadného zboží nebyla provedena ve lhůtě 30 dnů od uplatnění reklamace. Pokud jde o neodstranitelné vady, které nebrání řádnému užívání věci má spotřebitel právo na přiměřenou slevu z ceny podle charakteru vady. Prodávající je povinen poskytnout slevu z ceny, resp. vrátit část již zaplacené kupní ceny.

Článek 6

Reklamace použitého a vadného zboží

Při prodeji použitých nebo vadných věcí musí prodávající zajistit zřetelné označení, že jde o vadné nebo použité zboží. Prodávající má povinnost upozornit spotřebitele o jakou vadu jde – tato informace musí být uvedena na cenovce a obalu věci. Takové zboží musí být vystaveno zvlášť a prodává se odděleně od zboží bez vady. Zboží musí být prodáváno za nižší cenu, než za jakou se prodává stejné zboží bez vady. U použitých a vadných věcí neodpovídá prodávající za vady vzniklé jejich používáním nebo opotřebováním, o kterých byl kupující při jejich prodeji informován. U věcí prodávaných za nižší ceny neodpovídá za vadu, pro kterou byla sjednána nižší cena.

Článek 7

Všeobecná ustanovení

Záruka

Na produkt společnosti Cookover se vztahuje záruka na jakékoli výrobní nedostatky nebo poškození, které vzniknou při používání zařízení v běžných podmínkách a ve shodě s pokyny uvedenými v tomto návodu k použití s ​​výjimkou estetických poškození, která nijak neomezují funkčnost samotného zařízení. Pro opravy a servis v záruční době kontaktujte servisní centrum nebo poskytovatele technické zákaznické podpory. Informace o záručním a pozáručním servisu Vám v případě potřeby poskytneme na požádání telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu. Záruka se netýká běžného opotřebování, mechanického poškození, poškození a opotřebování spotřebního materiálu a jeho částí, poškození vzniklého zapojením zařízení do sítě s jiným než uvedeným napětím, ani běžného opotřebování.

Záruční doba začíná běžet dnem převzetí výrobků. Prodejce odpovídá za správnou funkci výrobků při dodržení pokynů, které jsou uvedeny v návodu k použití a jsou součástí každého výrobku. Během záruční doby odstraní prodejce případné vady vzniklé při výrobě nebo vadou materiálu a to bezplatně. Případné chyby budou posuzovány pověřeným pracovníkem společnosti a odborným technikem. Záruka na výrobky Cookover zaniká v případě, že nebyl dodržen způsob používání, čištění a údržby výrobků podle pokynů určených v návodu k použití.

Nárok na uplatnění záruky zaniká v případě neodborné montáže nebo neodborného uvedení zboží do provozu třetími stranami. Stejně jako při použití neoriginálních náhradních dílů, které nejsou zakoupeny autorizovaným distributorem nebo poskytovatelem zákaznické podpory.

Článek 8

Vyřízení reklamace

V případě, že kupující využije svého práva a vyžaduje odstranění závady zboží opravou v záručním listu je pro tyto účely oprav zboží určeno místo prodejce, kde uplatní kupující právo na odstranění oprav.

V případě, že je reklamované zboží doručeno poštou nebo kurýrem, odpovědná osoba toto zboží převezme, zkontroluje zásilku a přiloženou dokumentaci (fakturu, pokladní blok, obal). Rozhodující datum na lhůtu běhu reklamace je datum přijetí od kurýra nebo poštovního doručovatele. V případě reklamace výrobků je třeba předložit platně vyplněný záruční list, fakturu, příjmový doklad, resp. kopii úvěrové smlouvy, které slouží jako doklad o zakoupení výrobků.

V situaci, kdy je zboží nutné zaslat prodávajícímu nebo servisnímu středisku, jedná kupující tak, aby bylo zboží doručeno vyčištěno, zabaleno do vhodného obalu, který zboží dostatečně ochrání a vyhovuje nárokům na přepravu zboží.

Odpovědná osoba v plné míře odpovídá za sledování běhu lhůty pro reklamaci v souladu s příslušným ustanovením Zákona č.j. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele a Občanského zákoníku a bezodkladné kontaktování zákazníka o vyřízení reklamace v zákonem určené lhůtě. Reklamace včetně odstranění závady musí být vyřízeny bez zbytečného odkladu, v odůvodněných případech nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění Reklamace.

Servisní středisko nebo pověřená osoba po řádném vyřízení reklamace vyzve kupujícího telefonicky, e-mailem nebo jiným dohodnutým způsobem s kupujícím k převzetí opraveného zboží, s nejbližším rozvozem zboží s přiloženým reklamačním protokolem a servisním listem.

Článek 9

Alternativní řešení sporů

„Spotřebitel má právo obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu, není-li spokojen se způsobem, kterým prodávající vybavil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho práva. Pokud prodávající na žádost spotřebitele odpoví zamítavě nebo na ni do 30 dnů ode dne jejího odeslání neodpoví vůbec, spotřebitel má právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu (dále jen „ARS“). Formou ARS mohou být řešeny pouze spory vyplývající ze smlouvy mezi prodávajícím a spotřebitelem a spory s touto smlouvou související, s výjimkou sporů podle ust. § 1 odst. 1 4 zákona č . 391/2015 Sb. a sporů, jejichž hodnota nepřevyšuje 20 EUR. Návrh na zahájení alternativního řešení sporů se podává k subjektu alternativního řešení sporů podle ust. § 3 citovaného zákona, a to za pomoci k tomu určené platformy nebo formuláře, jehož vzor tvoří přílohu č. 3. 1 citovaného zákona. Subjekt ARS může od spotřebitele požadovat úhradu poplatku za zahájení ARS, maximálně však do výše 5 EUR s DPH. Jsou-li na alternativním řešení sporů příslušné několik subjektů, má právo volby, kterému z nich podá návrh, spotřebitel. Kromě alternativního řešení sporů má spotřebitel právo obrátit se na věcně a místně příslušný všeobecný nebo rozhodčí soud. Platforma ARS je dostupná na internetových stránkách: ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.“

Článek 10

Závěrečná ustanovení

V případě jakéhokoli druhu reklamace informuje kupující prodávajícího o uplatnění reklamace a dohodne si s prodávajícím formu reklamačního postupu.

Reklamační řád nabývá účinnosti a platnosti dnem jejich uveřejnění na stránce společnosti. Změny v reklamačním řádu je prodávající oprávněn měnit v závislosti na změnách prodejních artiklů. Smluvní vztahy uzavřené v době před účinností nových podmínek reklamačního řádu, se řídí podmínkami v době uzavření smlouvy.